Internationella kvinnodagen i musik

ChristerMagister antar en ny fotoutmaning och firar internationella kvinnodagen med ett urval kvinnliga sångerskor. Jag följer upp med Debbie Harry, precis som Christer önskar, hon är en av mina gamla favoriter (och hänger på en vägg här hemma). Det är svårt att välja, men jag tar en med extra mycket attityd, det passar i dag:

Igår påmindes jag om  Cyndee Laupers True Colors, när jag tittade på Så ska det låta (som var riktigt, riktigt trevligt!), den låten håller verkligen än:

Frida Murani var en överraskning (i samma program), hon kunde verkligen sjunga! Hittar inte den låt jag tyckte var bäst, men här är Frida i en gammal goding:

Comments
2 Responses to “Internationella kvinnodagen i musik”
  1. christermagister skriver:

    Tack för uppföljningen! 🙂

  2. Pialotta skriver:

    gamla godingar.. det var ett tag sedan jag hörde originalen, men de gick varma här hos mig för ett antal år sedan:-)

Kommentera

