LR: s och Mettes tidning ”Skolvärlden”

Metabolism får ett mejltips:

”En journalistisk tvångströja” och  ”Krav på att ordföranden intervjuas” lyder rubrikerna på journalisten.se:s artiklar om Mette Fjelkners syn på Lärarnas Riksförbunds tidning Skolvärlden.  Skrämmande läsning, som får tala för sig själv.

Själv hade jag redan mer eller mindre bestämt mig för att det blir Lärarförbundet som blir mitt fackförbund. Detta beslut hade jag tagit på det sätt inga beslut med koppling till politiken ska tas: Det var ett personval och ett val utifrån personlig vinning. LR:s ordförande Mette Fjelkner har nämligen provocerat mig mer än en gång, och det är Lärarförbundet som ger ut det förnämliga ”Pedagogiska Magasinet”. Men nu, när tryckfriheten förefaller vara i fara, då får jag  ett tungt vägande argument för varför det inte blir LR. Får väl se vad Mette Fjelkner skriver i nästa nummer av ”Skolvärlden”, innan jag bestämmer mig helt …

Comments
2 Responses to “LR: s och Mettes tidning ”Skolvärlden””
  1. Morrica skriver:

    Pedagogiska magasinet kan man prenumerara på ändå, eller läsa gratis online.

  2. Pedagogiska magasinet är en underbar tidning. A-M

Kommentera

