Musikidentitet

Helt utan hämningar snor jag Nemis seriestrip från Morrica! För att den är så mitt i prick. Och för att påminna mig om att jag ska ha lite mer tålamod med en vissa personers musiksmak. Även om jag har visat stooort tålamod, så kan jag visa större.

(klicka för större bild)

Förresten så har jag sett en behändig liten LP-spelare. Billig också, vilket får mig att tvivla på att den ska kunna gå att lyssna på. Men det vore ju smidigt att slippa laga sin gamla skivspelare, att slippa kolossen och dess kolossala högtalare. Kunna ta fram LP-spelaren och ordna nostalgikvällar. Kanske känna igen sig i sin(a) gamla identitet(er).

Comments
5 Responses to “Musikidentitet”
  1. Morrica skriver:

    Varför skulle den inte gå att lyssna på? Jag hade en, när jag var ung, innan CDn ens fanns som samtalsämne bland de värsta nördarna, som inte var större än en ordinär portfölj. Den var uppfällbar, högtalaren satt i locket och det var helt acceptabelt ljud på den. Är den dessutom billig tycker jag absolut du ska köpa den.

  2. Janis skriver:

    Ja, jag ska slå till! Tänk om den drivs med batterier också, så kan man ta den med sig ut! Grilla och LP-lyssna, i sommarhettan som just kommit! Kanon!

  3. asapasa skriver:

    Vilken bra idé! Tänk om det finns små behändiga nostalgispelare att finna. Vi kastade vår stora vräkiga opraktiska skivspelare när den gick sönder.
    Jag skulle vilja gotta mig i en tidig Magnus Uggla från 75 eller varför inte Rick Springfield, Imperiet eller Blondie….

  4. metabolism skriver:

    När jag köpt den och ”nostalgiat” – då ska jag berätta vilka skivor som fick inviga skivspelaren. Imperiet, självklart, men Uggla tror jag får stå kvar i skivbacken. /Janis

  5. annapanna51 skriver:

    Jag har ett gäng mycket repiga abba-skivor som ligger och längtar efter att spelas. Kanske jag också ska investera i en skivspelare? Annars har jag det mesta inspelat på kasett, vår skivspelare var så dålig därför köpte jag kasetter. Snart går det inte att spela dem heller.

Kommentera

