Min avatar

Oj, min avatar ser läbbig ut i sitt pyttelilla avatarformat! Inte alls så vacker som i verkligheten!

Kvinnoporträttet är Picassos, Picasso är en favorit. Den vackraste tavla jag sett är en Picasso, en målning i blått av ett kvinnoansikte på Picasso-museet i Barcelona. Har letat hela nätet efter den, utan att lyckas. Målningen var både vacker och otäck. Kan ha hetat blå madonna, eller något liknande. Någon som vet?

Uppdatering 10 jan, 2009. Har fortfarande inte hittat bilden, men i dag tror jag att jag hittade en avbildning av den! Jag tror det är en 13-årig tjej som målat den; dottern till en bloggare som bloggar på soulgirl dot com. Den som söker ska finna – jag söker vidare. Borde kanske söka lite intensivare, men kanske hoppas jag innerst inne på att en Barcelonaresa är enda sättet att få se målningen igen.

Comments
2 Responses to “Min avatar”
  1. Lina skriver:

    Janis!

    Läste i dagens DN om en ny stor Picassoutställning: Picassos verk tillsammans med de verk han inspirerats av!

    Låter fantastiskt i mina öron.

    Tror att det var i Paris, så det är väl bara att börja spara😉

  2. Janis skriver:

    Aah! Det låter härligt! Vi kanske skulle ha en stående Lottorad och hoppas att den finansierar detta och så den där resan Monica talade om? Rika blir vi ju inte på länge, länge …

Kommentera

