I got on the public bus

På bussen häromdagen blev jag friad till.

– Tyvärr, jag är redan gift, men annars ..! svarade jag artigt.

Inte för att jag vet vad det skulle ha med saken att göra, men den giftaslystne farbrorn var väl förmodligen den mest berusade mannen på många mils avstånd. Under den korta tid frieriet varade var hans gapiga kamrat tyst. Sen började han sjunga högt igen.

Fantastisk att man kan vara så berusad och ändå ha så gott omdöme, tänkte jag när jag klev av bussen och sa hej då till friaren.

*

I övrigt tentapluggar 2/3 av metabolisterna. Hårt.

Comments
4 Responses to “I got on the public bus”
  1. Magistern skriver:

    Eh…var det du? Sorry, var lite väl glad i hatten. 😀

  2. Janis skriver:

    Hahahahahahaha!

  3. Martin skriver:

    Janis: du har fått post. På din vanliga mail! Kan inte du kolla den och snälla snälla – var lite snäll, ok?

  4. metabolism skriver:

    Martin: jag har svarat – och, ja, jag är snäll! /Janis
    (i morgon bitti kommer jag däremot att vara jätte-elak mot en viss Roland)

Kommentera

