En lärarstudents dagbok 4

Årets första studievecka är avslutad.

På söndagen jobbar jag, och så skurar jag två golv hemma (det var all städning som skedde den här veckan…). Struntar i mer grammatiktentapluggande, det känns som jag har koll på läget. Sedan var denna vecka slut.

Nästa vecka ska jag 1 måndagstenta, 2 gå på tisdagsseminarium, 3  tentaplugga mån-fre och 4 salstenta igen på lördagen. Och 5 läsa in det av nästa kurs litteratur som ska vara inläst till kursstarten på måndag. Mina dagar ska vara så inrutade som dagar bara kan bli och så effektiva så det bara knakar! Men jag hoppas också ha tid för att träffa en vän eller två, och städa, för både det sociala och det hemhygienska släpar efter.

Ny-termin  –  löften

  • vara max-struktuerad

Ny termin – förhoppningar

  • Att kursen är lika kul som den ser ut på pappret. Det tror jag!
  • Att helgerna inte räknas in i schemat …
Kommentera

