Fri rimvers om ingenting särskilt

Veckans metabolism 2007:6

Veckans metabolism spårar ur totalt och blir  en snabb-och-oöverlagd fri rimvers om ingenting alls i allmänhet och ointressantheter i synnerhet.

Jag som alltid har en massa åsikter och saker som jag stör mig på,

jag hade ingen särskild mening om någonting alls upptäckte jag då

jag skulle sätta mig ner och skriva en veckans metabolism;

hittade inget jag orkade kommentera, ingen aktuell schism

att lägga mig i, ingenting jag ville tolka eller diskutera,

inget alls jag ville stöta och blöta, eller dissekera.

Jag är trött på att gnöla och gnälla,

jag har inga krafter kvar att orka skälla.

Jag är inte nöjd, det finns hur mycket som helst som suger

men just i dag så har jag inget att komma med, inget som duger

Det känns konstigt men samtidigt ganska skönt att inte hetsa upp sig

Jag tar en paus från tyckandet, lägger mig i sängen i stället och vilar upp mig

I sängen funderar jag på vad helst som faller mig in;  jag undrar vad jag ska göra åt mitt dåliga minne

googlar på nätet och hittar en sida som handlar om hur man över upp sitt dåliga minnessinne

Sidan tillhör Svenska Transhumanismen, har aldrig hört talas om något som detta:

De vill utveckla människan bortom det mänskliga; en postmänsklighet iståndsätta:

befrielse från sjukdom, åldrande och död, en bättre anpassad kropp och en bättre hjärna

Jag med min få gråa celler och osunda kropp skulle inte ha en chans – om mig skulle de inte värna!

Men hallå, bli nu inte åldersfixerad, på Wella säger de faktiskt att grått hår kan stå för mognad

”Man är inte äldre än man känner sig” intalar jag mig, tills jag känner efter och känner: kroknad

Nä, nu måste jag pigga upp mig! (och jag som nyss kände mig så nöjd och mild)

Jag känner missnöjet komma krypande, jag måste sluta surfa runt innan jag blir helt vild

innan jag hittar något mer som får mig ur balans, som får mitt jämnmod att flyga sin kos

– äsch, så dumt att tro att en inbiten gnällspik kan bli en annan person, det är allt bara en tulipanaros

Comments
One Response to “Fri rimvers om ingenting särskilt”

Kommentera

